SWOT-analysen: Hvad kan den?

SWOT er en analyse der bruges til at beskrive en virksomheds styrker og svagheder samt muligheder og trusler fra omverdenen. Analysen bruges til at vurdere forretningens nuværende situation og belyse gode som dårlige ting i og omkring virksomheden. Dette kan hjælpe med at bestemme, hvor virksomheden skal fokusere og hvilke udfordringer der skal løses. Senere hen kan

Styrker og svagheder skal findes internt i virksomheden, da den selv har indflydelse på disse og kan påvirke dem i det daglige.Muligheder og trusler stammer lige modsat fra omverdenen og skal derfor findes gennem eksterne analyser. Disse er ukontrollerbare for virksomheden, men gode at kigge på, da man dermed kan forsøge at minimere eller maksimere påvirkningen

SWOT-analysen laves på baggrund af undersøgelser af omverdenen, resultater fra de andre modeller, samt intern viden fra virksomheden selv.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll til toppen